בהמשך לפרסום ב'קול חי' • ליצמן תוקף: "מדוע המשטרה עיכבה את קבורת הגופות?"

דוד לזר 1 Comment on בהמשך לפרסום ב'קול חי' • ליצמן תוקף: "מדוע המשטרה עיכבה את קבורת הגופות?"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שעות ספורות לאחר תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה ביום ראשון שבה נהרגו ששה מנוסעי קו 402 של חברת אגד שהיו בדרכם מירושלים לבני ברק – פרסם אתר 'קול חי' עדויות זועמות של משפחות ההרוגים שטענו כי המשטרה מעכבת לחינם את הלוויית ההרוגים.

באפון חריג התעקשה המשטרה לערוך להרוגים זיהוי די אן איי וזיהוי על פי צילומי שיניים, זאת למרות שזיהוי כבר בוצע על ידי המשפחות באמצעות הפנים. דרישות המשטרה עיכבו את שחרור הגופות והלוויתם התקיימה רק לפנות בוקר וביום שאחרי.

הערב מתברר כי גם שר הבריאות זועם על התנהלות המשטרה לאחר התאונה המחרידה ובמכתב ששיגר לשר לביטחון פנים גלעד ארדן הוא כתב כי "התעקשות המשטרה לבדיקת שיניים בזיהוי הרוגי התאונה היתה מיותרת וגרמה לעיכוב מיותר בשחרור הגופות לקבורה".

עוד כתב ליצמן כי "משיחות שערכתי עם גורמי מקצוע במכון לרפואה משפטית, נאמר לי לגבי הגופות שפניהם לא הושחתו מהתאונה והם ניתנו לזיהוי וודאי, למרות זאת התעקשה המשטרה על בדיקת שיניים שאורכת לכל הפחות שעתיים, ללא סיבה מוצדקת".

ליצמן שהגיע לזירת התאונה באופן מיידי טען לארדן כי "במקרה של זיהוי וודאי מדוע לעכב את גופות הנפטרים מהבאתם לקבורה?", לדבריו, "ממתי אירוע של שישה הרוגים הופך לאירוע רב נפגעים שבגללו מכריחים בבדיקות שיניים לכל ההרוגים מבלי לבדוק את מצבם ובאם יש צורך בכך", שאל ליצמן.

כזכור, בוקר לאחר תאונת הדרכים גם יו"ר זק"א יהודה משי זהב תקף את התעקשות המשטרה ואמר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "עמלנו כל הלילה לחפש את רופאי השיניים של ההרוגים, בעקבות דרישת המשטרה והתעקשותה התמוהה. זה תהליך קשה, צריך לאתר את מיגורם של רופאי השיניים, להעיר אותם ולהביא את הצילומים".

משי זהב הוסיף כי "ההורדה של הגופות לאבו כביר הייתה התעקשות מיותרת, ומישהו צריך לתת את הדעת על זה. עושים את זה רק במקרים מסוימים, אבל לא במקרה הזה שהגופות זוהו כבר על ידי המשפחות", לדבריו, "ערבנו בזה גם את השרים ליצמן וארדן שהיו מעורבים בתהליך".

מהעדויות עצמם שהגיעו לאתר 'קול חי' שעות ספורות לאחר התאונה אמרו בני משפחות ההרוגים כי "חרף השעה הקשה והמאוחרת, המשטרה לא מאפשרת את הזיהוי, גם כשזה ניתן באמצעות הפנים כפי שנעשה בכל תאונה רגילה, ומתעקשת על צילומי שיניים ובדיקות די אן איי – דבר שמעכב את הליך הזיהוי ואת הלוויות".

בן המשפחה נוסף אמר כי "יש מקרים שאולי אי אפשר לזהות רק באמצעים כאלו, אבל כאן זה לא המקרה, ויש כאן פשוט התעקשות מיותרת של המשטרה".

תגובות המשרד לביטחון פנים והמשטרה – טרם התקבלו.

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רק שלא לקחו איברים ח"ו